Kjøpsbetingelser
1. Bestilling
Bli kunde
Alt du trenger for å handle hos Strikkehula.no er en epostadresse, et telefonnummer og en adresse i Norge. Alle som handler hos oss må også være fylt 18 år. Ta kontakt vedrørende levering til utlandet (post@strikkehula.no).
Priser
Alle priser er inkludert merverdiavgift. Alle kostnader knyttet til kjøpet vil fremkomme i kjøpsprosessen før man utfører selve betalingen.
Vi tar forbehold om prisfeil på grunn av trykk-/datafeil, prisendring i forbindelse med ekstraordinære valutasvingninger eller momsendringer.
Betaling
KLARNA
Klarna er Europas ledende leverandør av faktura- og finansieringsløsninger til netthandel. Vi benytter Klarna Checkout, og kan tilby betaling gjennom bank- eller kredittkort (Visa og Mastercard), Vipps eller betalingsløsningen Klarna Faktura eller Klarna Delbetaling.
Din sikkerhet og trygghet er meget viktig for oss, og med samarbeidspartnere som Klarna blir denne sikkerheten ivaretatt. Ved kjøp med Visa/Mastercard/Vipps i nettbutikk vil kjøpesummen bli reservert på konto frem til varene er plukket. Først når varene er plukket og sendt blir kontoen belastet.
Klarna faktura
Klarna Faktura med 30 dagers betalingsfrist. Velger du å betale med faktura, mottar du faktura på mail etter at pakken er sendt fra oss. Faktura forfaller i løpet av 30 dager.
Klarna delbetaling
Ved valg av Klarna delbetaling kan du selv bestemme å delbetale dine kjøp over 3, 6 eller 12 måneder. Er det første gang du velger å delbetale et kjøp, sender Klarna en kontoavtale slik at du kan godkjenne vilkårene for delbetaling.
Ved spørsmål kan Klarna kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på Klarnas nettside.
2. Levering og frakt
Alle sendinger blir levert med Posten, enten i postkassen eller på nærmeste postkontor/post i butikk.
Fraktbeløpet er kr. 69,- (inkl. mva.), uavhengig av pakkens størrelse og vekt. Dersom du handler for mer enn kr. 1 000,- inkl. mva., sender vi deg varen fraktfritt.
Varer vi har på lager sendes normalt fra oss innen 1-2 virkedager. Postens frakttid kommer i tillegg. Det kan hende at noen av varene du bestiller er utsolgt fra lageret vårt, eller at leveransen inn til oss er forsinket. Vi vil da kontakte deg for nærmere informasjon om levering innen kort tid.
Hvis vi ikke klarer å levere varen(e) innen avtalt tid, har du rett til å heve kjøpet uten kostnad. Dersom kjøpet heves, tilbakebetaler vi kjøpsbeløpet (inkl. frakt) innen 14 dager fra vi mottar henvendelsen.
Det er ditt lokale postkontor som er ansvarlig for å sende ut hentemelding. Posten sender ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom du fortsatt ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss.
For uavhentede pakker vil du blir belastet et gebyr på kr 200,- for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken. Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angreretten.
3. Bytte og returer
Bytte- og returrett er i henhold til angrerettloven. Du har derfor full retur- og bytte- og angrerett i 14 dager fra og med den dagen du mottar varen, forutsatt at varen ikke er brukt og at de returneres uskadet i original emballasje. Det er kunden som betaler returporto ved retur og bytte. Dersom varen derimot er en feilleveranse eller har feil og skader, vil Strikkehula.no erstatte deg for returporto.
Så snart vi har mottatt varen og har godkjent returen, krediterer vi hele summen inklusive frakt du har betalt for varen. Tilbakebetalingen vil skje innen 14 dager.
Benytt angrerettskjema vedlagt forsendelse ved bytte- og retur, og fyll ut navn, adresse, ordrenummer. Penger refunderes tilbake via Klarna, Vipps eller det bankkort du har betalt med. Vi setter også pris på om du fyller ut årsaken til at du ønsker å returnere varen.
Har du returnert varen for å bytte den i en annen vare fra vår nettbutikk, bestiller du ønsket ny vare på vanlig måte i nettbutikken.
4. Angrerett
Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Du har 14 dagers frist til å melde fra om bruk av angreretten fra og med den dagen du mottar varen. Etter at meldingen er gitt har du ytterligere 14 dagers frist på å sende varen i retur. Varen skal ikke være brukt og returneres uskadet i original emballasje. Det er kunden som betaler returporto ved bruk av angreretten. Dersom varen derimot er en feilleveranse eller har feil og skader, vil Strikkehula.no erstatte deg for returporto.
Så snart vi har mottatt varen og har godkjent returen, krediterer vi hele summen du har betalt for varen. Denne tilbakebetalingen vil skje innen 14 dager. Benytt angrerettskjema vedlagt forsendelsen, og fyll ut navn, adresse, ordrenummer, samt det kontonummer du vil ha tilgodehavende utbetalint til. Vi setter også pris på om du fyller ut årsaken til at ud ønsker å returnere varen.
Har du returnert varen for å bytte den i en annen vare fra vår nettbutikk, bestiller du ønsket ny vare på vanlig måte i nettbutikken.
5. Garanti og reklamasjon
Vi garanterer at de varene du får er feilfrie ved levering. Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du snarest mulig og innen rimelig tid etter at du oppdaget den, melde fra til oss. Vi gjør oppmerksom på at du vil ha minimum to måneder til å informere om mangelen, fra det tidspunktet denne oppdages. Send oss en skriftlig tilbakemelding per e-post eller post om at du ønsker å reklamere på varen. Strikkehula.no vil da gi deg videre beskjed om hva du skal foreta deg.
Hvis det er feil som gir grunnlag for reklamasjon på en vare du har kjøpt, eller hvis vi har pakket feil vare, dekker vi returporto. Returportoen blir tilbakebetalt innen 14 dager fra vi mottar den reklamerte varen.
Opplysninger gitt i nettbutikken
Fargene på produktbildene er veiledende og kan ikke anses som annet enn en indikasjon på produktets farge. Gjengivelsene kan blant annet avvike noe avhengig av skjermtype. Garnpartier kan også ha avvik fra fargebad til fargebad.
Det vil være klageadgang til Forbrukerrådet ved eventuelle tvister. For å lese mer om dette og for å finne kontaktinformasjon, gå til Forbrukerrådet
Vår kundeservice er alltid tilgjengelig via mail (post@strikkehula.no), telefon 960 00 198 (09-15 på hverdager), eller Facebook Messenger. Alle henvendelser skal bli besvart innen 48 timer.